Dostum ve Ay’ım; Nagihan

Photo 29.01.2015 23 45 38

Hatırladın mı bir gece aynı gökyüzüne bakıyorduk.

Günün özetini geçip hayatın anlamını tartışıyorduk.

Karanlığı karşımıza almış geceye meydan okuyorduk.

Bir ara dalıp gittin, sana bakıyordum.

Yıldızlar vardı gözlerinde ve karanlık

Ardından ayın kubbesi yükseldi,

Yanaklarından tırmanıp göz bebeklerine oturdu.

O gece karşımda iki tane ay vardı;

İki beyaz ışıltı ve iki parlak surat…

Anladım ki sen benim için ikinci Ay’dın.

Ve hayat bana hep karanlık gelirdi,

Yıldızları ise kendime benzetirdim.

Yangın yeri bu dünya, ben çok uzaktım.

Korktum, kaçtım ve evrenin en ücra köşesine saklandım.

Başka bir galaksinin güneşiymişim;

Çok parlak, çok sıcakmışım öyle diyorlar.

Esasında sen biliyorsun, hepsi yalan.

Gece vakti görünen binlerce yıldız;

Dünya için süsten ibarettim.

Oysa sen karanlıkta doğan güneş gibisin.

Sen gece yaşayanlara ışık tutan,

Yolda kalanları evine götüren,

Issız ve kör diyarlarda bir çift göz,

Soğukta tutulan sıcak bir el gibisin.

Dünya bu ne demişler döner durur

Alevler yükselir, sular kabarır.

Yerler yarılır, dağlar dağılır.

Fırtınalar kopar, kasıp kavurur.

Sen ise hep aynı.

Terk etmedin ve kaçmadın hiçbir zaman.

Öyle yakınsın ki insanın kalbine sığmıyorsun.

Ben bir yıldızım sen Ay.

Benden binlerce, senden tek.

Işık üretemiyor-muşsun kim demiş!

Güneşten ışığı çalacak kadar cüretkâr,

Dünyaya verecek kadar da merhametlisin.

Ne olursa olsun sevdiğin yerden vazgeçmezsin.

Etrafından dönersin pervane gibi.

Ben ise dünyayı göremeyecek kadar uzaktayım.

Bazen kıskanıyorum sevgini ve ilgini.

Aynı karanlıkta yan yana duruyoruz,

Ama aklında hep ışık saçtıkların var.

Düşünceli, şefkatli ve sevgili Ay’ım.

Sana benzemek istiyorum ama sen gibi olmam;

Çünkü sen hep tek kalmalısın,

Karanlığın beyaz meleği olmalı

Ve bu gök kubbede benim yanımda durmalısın;

Çünkü sen Ay’sın, bense yıldız.

2 responses to “Dostum ve Ay’ım; Nagihan

Bir Cevap Yazın

