Benim Okyanusum

6806567-pretty-ocean-wallpaper

Bir okyanus görmüştüm rüyamda

Günlerden bir gün

Gecelerden en uzunu

Saatlerden en saçmasıydı

Okyanusları herkes sever

Berrak mavi suları

Rengârenk balıkları

Ufak tefek adaları

Tertemiz kumları

Hayallerde canlanırken

Benim okyanusum sadece karanlıktır

Mavinin en koyusu

Işıkların en karanlığı

Gecenin en kuytu köşesi

Gündüzün en kısası

Derinlere gittikçe kaybolup

Boşlukta gibi hissedersin

Bir kere düşsen bir daha ne yolunu bulabilir

Ne yüzeye çıkabilir

Ne de bir daha nefes alabilirsin

Benim okyanusum okyanusların en büyüğü

Mavinin en karanlık tonu

Ve çukurların en derini

Bildiğiniz okyanuslara beyaz bulutlardan

Berrak gökyüzünden hafif hafif çiseler yağmur

Benim okyanusum hiç beyaz bulut görmemiştir

Grinin en çirkinine sahip kızgın bulutların

Gözleri kör eden, akılları baştan alan

Gece çocukları uykularından uyandıran

Bebekleri minik yataklarında ağlatan

Tok bir gürültü çıkaran

Bir fırtına kopar benim okyanusumda

Çılgın dalgalar salık vermez

Kızgın bulutlar aman vermez

Ve ardı arkası kesilmez

Damlaların, tayfunların, fırtınaların

Ama en çok ölüm sessizliği vardır

Benim okyanusumda ölümün sesi vardır

Gökler yarılsa da, bulutlar çatlasa da

Gökyüzü yeryüzüne inse de

Ölümün sesi hepsine galip gelir

Onun boyunduruğundadır hepsi

Emrinde, peşinde ve gölgesinde…

Benim okyanusumda öyle renkli balıklar yoktu

Söylemiştim hani.

Kalp atışlarına müsaade etmeyen

Canlılık belirtisine tahammül etmeyen

Her şeyi yutan ve kusan bir yer burası

Suların içinde belki ama çölden farksız

Ne balık geçer ne insan ne de kervan

Çok olmadı uğrayalı bir iki gemi

Vurdu elbet okyanusumun kıyılarına

Çok durmadı gene gitti şimdi hepsi

Bir iki tane yiğit kaptan var gözü kara

Lakin bir vakitten sonra onlarda anladılar

Bir ömür geçmez, git git bitmez bu okyanus

Başı var sonu yok, kendi var ama yok

Bir tuhaf yer dostlar bu okyanus

İstemez kimseyi sallanır durur

Dalgalarını dalgalarına katar durur

Bulutları birbirleriyle çarpıştırır durur

Durur durur da gene dayanamaz

Fıtrat bu, Yaradan vergisi

Her camiinin bir mimarı

Her öğrencinin bir hocası

Her çocuğun bir annesi

Nasıl gerek ise

Her okyanusa bir gemi

Bir kaptan

Bir kaşif

Bir gezgin

Hakkından gelebilecek bir levent lazımdı

Benim okyanusum oldukça dengesiz

Fazlasıyla mantık dışı

Hatta tüm kanunları hipoteze çeviren kimyasıyla

Aşırı saçma bir okyanus

Bir avuca sığamayacak kadar küçük olmasına rağmen

İçine milyon tane dünya alan

Kainatı kucaklayan bir yer

Gene de yok, eksik bir parçası

Ve hep eksik kalacak

Dalgaları durulmadıkça

Fırtınaları kopmaya devam ettikçe

Siyahımsı bulutlar kaybolmadıkça semadan

Derin çukurları kapatmadıkça

Ve hep eksik kalacak

Çünkü benim okyanusum böyle bir yer

Ne dalgalarını durultur

Ne fırtınaları durdurur

Ne bulutları salıverir

Ne de çukurları doldurur…

Bir Cevap Yazın

