İstanbul Sevdalıları

istanbul_turkey_image_hd_wallpapers-1024x576

yürüdüğün yollardan geçiyorum
bastığın taşlara basıyorum
adımlarını takip ediyorum
ve hayal ediyorum;
sen tam bu sırada nereye bakıyordun
senin gözlerinden nasıldı istanbul
senin aklından neler geçiyordu;
aynı istanbula bakarken,
ben seni düşünürken.
sen istanbulu izliyordun
ben seni
sen istanbulu içine çektin
kokladın, soludun
istanbulu dinledin
ben de seni
sen istanbula şiirler yazdın
ben sana yazdım şiirlerimi
tüm sitemlerimi
ve ben daha yazamadım
binlerce düşüncemi
sen kapattın gözlerini
rüzgar esti doğudan
saçlarının arasından geçti
ben üşüdüm
sen üşümedin
sevgilinin rüzgarı seni üşütemezdi
bense hep üşüdüm
ben seninle oturdum
istanbulun eteklerinde
sen açtın bir kitap okudun
ben seni
sayfaları çevirdin ısrarla
benim çevirecek sayfam yoktu
heyecanla okumaya devam ettin
ben zaman dursun diye dua ederken
sen okudun
ben seni okudum
ben kitap okumayı sevmezdim
senin yanında
ben senin okuduğun gibi sevdim
tüm kitapları
ben sen okuduğun için sevdim
tüm kitapları
ve kapattın kitabını
kalktın, arkanı döndün, yürüdün
hiç bakmazdın ardına
ben sana bakarken
sen yürüdün
süleymaniyeden beyazıta
ben de arkandan
adımların kısaydı
aceleyi sevmezdin
şehrin sokaklarının tadına çıkarmak isterdin
ben de severdim bu huyunu
sen sokakların tadını çıkarıyordun
ben bastığın yerlere dokunmanın tadını
arkandan seni izlemenin tadını
beni görmeden sana bakmanın tadını
hiç düşünmedim
acaba tam o anda dönsen
dursan
bana baksan
napardım?
ben hiç düşünemedim bunu
ben hep sessizce izledim
gizlice gözledim
içimden sevdim

sen beyazıt meydanında durdun
insanları inceledin biraz
geleni gideni
derse geç kalanı izlerdin
ben de seni.
sen sahaflara yöneldin
ben sana.
bir tanıdığın vardı
senin bu şehirde zaten
hep bi tanıdığın vardı
bir beni tanımazdın
dükkana girdin
ne aradığını hep iyi bilirdin
elden düşmeler senin hazinen
eski kitaplar sevdandı
sen kitapları seçtin özenle
ben sana baktım
izledim
ben seni taklit ettim
aldığın kitaplardan aldım
sen kitabı merak ettin
ben senin bu kitapta
ne bulduğunu merak ettim
sen acaba bir sonraki gelişimde
ne alsam diye düşündün
ben acaba bir sonraki gelişinde
ne alacak diye düşündüm
dükkandan çıktın
ben de peşinden
bu sefer istikamet
sultanahmet
yine sen önde
yine ben arkada
camiiye girdin
çok severdin bu camiiyi
elinden düşürmediğin bir makinen vardı
durup durup çekerdin
camiinin resmini
hep farklı açılar
farklı bakışlar arardın
ben de hep farklı farklı bakardım sana
sen camiiyi düşünürken
ben senin fotoğraflarını çekerdim
sen fotoğrafların rengini ayarlarken
ben tüm renklerin arasından
senin renklerine odaklanırdım
ben seninle birlikte
ama sensiz fotoğraf çekerdim
ben seninle birlikte
ama sensiz mavi camiiiye giderdim
ben seninle birlikte
ama sensiz sahafçılarda gezerdim
ben seninle birlikte
ama sensiz kitaplar alırdım
ben seninle birlikte
ama sensiz süleymaniye yürürdüm
ben seninle birlikte
ama sensiz kitap okurdum..
ben herşeyi seninle birlikte
ama sensiz yaptım.

ve bir gün farkettim
sen hiç yanımda olmadın
sen hiç yanımda istanbulu izlemedin
sen hiç yanımda kitap okumadın
sen hiç benimle beyazıta yürümedin
sen hiç benimle kitap almadın
sen hiç benimle fotoğraf çekmedin
sen hiç yanımda olmadın..

Bir Cevap Yazın

